Josefin .

Alla inlägg under mars 2011

Av Jossan - 31 mars 2011 08:19

Han ringde i morse å frågade om han fick komma hit å vänta på att hans buss skulle gå. Nu har han suttit å inspekterat mina nyframkallade kort. Aningen skeptisk, till alla foton som inte var på hans skoter. Han passar såklart på att slänga in gulliga kommentarer om kort på hästarna, mig och på syskonen :)


Han har även varit noga med att påminna mig om Esters namnsdag,

så Grattis på namnsdagen Ester :D


Det är väl ca 40minuter kvar tills bussen går, men han reste sig nyss upp och sa 'mään vad tiden rinner när man har roligt, nu måste jag gå'. Jag sa att han kunde stanna lite till, men han ville ha frisk luft. Jaja.. han får väl smita då :P


Undra om hovslagarn tänker dyka upp idag..? Jag hoppas nästan att hon inte gör det. Jag har ingen lust med det idag. Jag har ingen lust med något. Ska mata kalvarna å släppa ut hästarna, sen gör jag nog inget mer idag, låter som en bra plan :)

Av Jossan - 30 mars 2011 13:03

En bra dag så lägger sig en utarbetad häst-tjej på skotern i solen och slappar

medans hunden sitter breve å solar :)

 


  

Av Jossan - 29 mars 2011 10:08

Jag har tappat räkningen på hur många gånger hovslagarn bokat om nu, och snart tappar väl hästarna skorna bara därför. Hu hu, inte bra!

Igår for jag fram å tillbaka som en illvetting. Alfta - Edsbyn - Bollnäs - Edsbyn - Bollnäs - Alfta - Bollnäs - Alfta. Tur jag tycker om att köra bil, det är ju så tråkigt att tanka bara ;)


Idag ska jag få jobba, känns som en evighet sen sist! Varit ledig sedan torsdag morgon, tur det blir ordning på torpet igen! Jag vispade nyss ihop några små 'panacotta med vit choklad', jag kan inte ens komma på något som är godare än det just nu och det tar typ tio minuter så är det klart! Nu står dom snällt i kylen i snapsglasen med hästar på och väntar.


 


Själv tänker jag nog krypa ner i sängen en stund, Alva ligger å myser på sängen nu så den är säkert uppvärmd å klar :D Vad är bättre än att sova middag egentligen? Inget!! :)

Av Jossan - 26 mars 2011 18:30

Hrmf. 500:- för 4st bilder är väl inte så illa? För fotokopior i 11x format. Synd att det var bilder på mig hen ville köpa, galning! Hade väl planerat nå äckligt sattyg! :(


 

Av Jossan - 26 mars 2011 12:01

Undra vad jag egentligen ska hitta på för att slippa vara ensam om dagarna, inte ens när jag lovar att bjuda på tårta vill nån bemöda sig en tur till mig. Så långt ifrån bebyggelse bor jag väl ändå inte? Inte konstigt att jag ger mig ut på vansinnes promenader och får ont!
Idag ska jag iaf äta blåbärspannkakor, det var ju faktiskt våffeldagen igår (hehe, logik!!) ;D


Dagens skitlåt är iaf so good med stroke 9
som att det vore något bra med att inte lyda?
En lydig man är en lycklig man! ;)


  

Av Jossan - 24 mars 2011 13:53

Nostalgi, tack vare bilddagboken;


För ett år sedan så var jag PANK och krisade på det. Jag visste ju att 'det löser sig'

men jag vill gräva ner mig tills det hände.


För två år sedan så var jag glad att vi hade fått tillbaka farmor. Nuf said.


För tre år sedan var jag nyss hemkommen från fjällen med mormor och morfar,

några dagar jag fixade tack vare några andra som hade husvagnen på samma

camping som jag fick smita till, de bästa!


För fyra år sedan var jag till gävle med syster, och träffade bästa Johanna på tåget

(AJ mitt öga?!?!!! - det DÄR va inte ögat..) som posade med sina solglasögon.


För fem år sedan tappade en utav våra katter sin svans


och för sex år sedan hade jag inte bilddagboken!


Nu; chill i  vårsolen :D

 


Pappa står för dagens skämt;

Vad heter världens blötaste fågel?

Nederbörd <---

Av Jossan - 23 mars 2011 11:49

Everyone could make you smile, but only special ones can make you happy!

  


Av Jossan - 21 mars 2011 14:47

Klockan tolv idag konstaterade jag att jag gjort massor idag, sen har jag inte gjort någonting alls efter det. Man ska väl inte ta ut sig?


 


Snor ett skämt från egoina's mamma;

'Nu är det nog väldigt bra om man är kärnfrisk om man bor i Japan'

(ja jag har förlek till att skämta om sånt man inte ska

meen 'jag bara är sån'  och om man säger det kommer man undan med allt tydligen.)


Nu ska jag ta mitt pick och pack och mobilisera mig.

Kattkorv!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards